Vásárlási feltételek
Dísznövény Webáruház Általános Szerződési Feltételei
(ÁSZF végén található a letölthető PDF formátum)
Nálunk, a Dísznövény Webáruházban vásárolhat regisztráció nélkül is!
Ez esetben a Pénztár folyamat befejezése, vagyis a rendelés elküldése után ne éljen a regisztráció lehetőségével!
Áruházunkban csak felnőtt látogatóink, vagy jogi személyek, cégek jogosultak vásárolni!
Jó vásárlást!
Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti, és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére, és a rendelés leadására.
Jelen szerződés iktatásra nem kerül, a későbbiekben visszakereshető. A szerződés magatartási kódexre nem utal.
A termék kiválasztása
A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A KOSÁR ikon gombjára, vagy az ikon melletti szövegre kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt ellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is.
A rendelés elküldése
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, esetleg a darabszám melletti +;- gombokkal is növelheti, vagy csökkentheti a mennyiséget, majd a rendszer frissül és látható lesz a darabszámhoz tartozó vásárlási összeg. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az adott termék mellett található „TÖRLÉS” gombot, és a rendszer kiveszi terméket a kosárból, a műveletet a kosárban lévő összes termékkel egyenként szükséges végrehajtani, amennyiben az összes terméket törölni szeretné.
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, ellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a „TOVÁBB A PÉNZTÁRBA" gombra. Ez után lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, kattintson a „Bejelentkezés" gombra, és adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel, futárszolgálattal vagy cégünk által történő kiszállítás), valamint fizetési módot (utánvét, bankkártya, banki átutalás, PayPal, készpénz). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.
A rendelés során Önnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább lépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, úgy célszerű a Módosítás gombra kattintani a kívánt adatlap megjelenéséig, ahol a kívánt módosítást el tudja végezni, továbbá bármikor visszaléphet a kosár tartalmához is a „Vissza a kosárba" gombbal.
Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak. Az árak bizonyos vásárlási összeghatárok fölött tartalmazzák a szállítási költséget is. A szállítási költség, az esetleges ingyenes szállítási lehetőség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint itt, a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról, mely nem automatikus, kezelőnk küldi. Amikor ez a második értesítés is megérkezik, szerződésünk érvényes, ha 48 órán belül nem érkezik tőlünk semmilyen visszajelzés – sem automatikus, sem kezelői, úgy szerződésünk érvénytelen, és a vásárlót semmilyen kötelezettség nem terheli. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot, vagy az e-mailben található telefonszámaink bármelyikét.
Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre, PayPal igénybevételére, halasztott fizetésre (IzzyPay) és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat és az utánvét díját szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Személyes átvétel esetén készpénzes fizetésre van lehetőség átadó-átvevő helyünkön. Még egyéb fizetési módot is tudunk biztosítani: ez a Pick Pack Pontra rendelt termékek személyes átvételével egy időben lehetséges készpénzes, vagy bankkártyás fizetés, valamint a FoxPost csomagautomatáiba rendelt termékek fizethetők az automatánál bankkártyával.
Webáruházunk ajándékkártyáinak kuponkódjával is van lehetőség fizetni. Az ajándékkártya kuponkódja webáruházunkban bármilyen termék vásárlására felhasználható. Az akciós termékeink vásárlására is! Az ajándékkártyák készpénzre nem válthatók!
Ezen kívül, időnként, lehetőség van az úgy nevezett Online Pénztárca használatára, annak a rendelőnknek, aki rendelkezik ezzel a lehetőséggel:
Az Online Pénztárcába jóváírt kuponokat a Vásárló az adott rendelés teljesítése után, mindig csak a következő vásárlások során használhatja fel, mint egy utólagosan kapott kedvezményt. A Vásárló a következő vásárláskor kizárólag a korábbi fiókadataival belépve (e-mail cím, titkos kód) 10.000 Forintonként 500 Ft értékű kupont válthat be.
A kuponok nem járnak le, nem veszítik el értéküket, korlátlan ideig partnereinknél is felhasználhatók. Partnereink mindenkori elérhetősége a https://www.onlinepenztarca.hu oldalon megtekinthető.
A beváltás feltételei:
- A kupon értékhatártól függetlenül felhasználható (10.000 Ft feletti végösszegű megrendelésekre).
- A kupon készpénzre nem váltható át.
- A kupon más kedvezménnyel, egyedi árral össze nem vonható.
- A Vásárló megrendeléskor köteles jelezni a beváltási szándékát, más esetben a kupont sajnos nem tudjuk elfogadni. (Amennyiben online rendel, ezt a lehetőséget a rendszer automatikusan fel fogja ajánlani.)
- Termék cseréje esetén az onlinePénztárcával való fizetés kizárólag a különbözetre vehető igénybe.
- Az onlinePénztárcából való fizetés csak azon felhasználó számára lehetséges, aki aktív fiókkal rendelkezik az onlinePénztárcában.
Szállítás
A webáruházban megrendelt termékek átvehetők személyesen, árukiadó helyeink valamelyikén: 1146 Budapest, Abonyi utca 25-ben és 2200 Monor, Szürkebarát dűlőben (helyszíni vásárlásra az átvevőhelyeinken nincsen lehetőség).
Természetesen ez vásárlóink részéről ingyenes lehetőség, melyre egyeztetett időben van mód, ez ügyben a megadott elérhetőségei egyikén keressük a Vásárlónkat, a termék beérkezését követően, és Vásárlóink is érdeklődhetnek ügyfélszolgálatunknál a +36 70 606 9120-as mobilon.
A küldemények kézbesítése, szállítása jelenleg cégünk kisteherautójával történik, vagy 20 kg súlyhatárig szerződött partnerünk, a Sprinter Pick Pack Pont, 20 kg súlyhatárig FoxPost és 40 kg súlyhatárig pedig a Sprinter vagy a GLS futárszolgálat igénybevételével (a futárszolgálatokkal díszfát nem küldünk, díszfát nem csomagolunk). A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.
Szállítási mód/1:
házhoz szállítás saját kisteherautóinkkal
Kiszállítási idő : 5-15 munkanap (előbb is megvalósulhat, pontos idejét ügyfélszolgálatunk mindig egyezteti Önnel telefonon!)
Szállítási díjak
1. szállítási körzet
- 0-40 000 Ft megrendelések esetén Budapest teljes területére a házhoz-szállítás díja bruttó
8800 Ft, - 40 001-100 000 Ft megrendelések esetén Budapestre a házhoz-szállítás díja bruttó
5600 Ft, - 100 000 Ft fölötti megrendelések esetén Budapestre a szállítás
ingyenes.
2. szállítási körzet
- 0-80 000 Ft megrendelések esetén Pest megye területére, a házhoz-szállítás díja bruttó
10000 Ft, - 80 001-160 000 Ft megrendelések esetén Pest megye területére, a házhoz-szállítás díja bruttó
6600 Ft, - 160 001-400 000 Ft megrendelések esetén Pest megyébe a házhoz-szállítás díja bruttó
4500 Ft, - 400 000 Ft fölötti megrendelések esetén Pest megyébe a szállítás
ingyenes.
3. szállítási körzet
- 0-80 000 Ft megrendelések esetén Fejér, Heves, Komárom-Esztergom megyék területére a házhoz-szállítás díja bruttó
11000 Ft, - 80 001-160 000 Ft megrendelések esetén Fejér, Heves, Komárom-Esztergom megyék területére a házhoz-szállítás díja bruttó
7500 Ft, - 160 001-400 000 Ft megrendelések esetén a 3. szállítási körzetbe a házhoz-szállítás díja bruttó
5000 Ft, - 400 000 Ft fölötti megrendelések esetén a 3. szállítási körzetbe a szállítás
ingyenes.
4. szállítási körzet
- 0-80 000 Ft megrendelések esetén Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok megyék és Kecskemét város területére a házhoz-szállítás díja bruttó
12000 Ft, - 80 001-160 000 Ft megrendelések esetén Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok megyék és Kecskemét város területére a házhoz-szállítás díja bruttó
8000 Ft, - 160 001-400 000 Ft megrendelések esetén a 4. szállítási körzetbe a házhoz-szállítás díja bruttó
6000 Ft, - 400 000 Ft fölötti megrendelések esetén a 4. szállítási körzetbe a szállítás
ingyenes.
5. szállítási körzet
- 0-80 000 Ft megrendelések esetén Bács-Kiskun, Győr-Moson-Sopron, Tolna, Veszprém megyék, valamint Miskolc és Siófok városok területére a házhoz-szállítás díja bruttó
13000 Ft, - 80 001-160 000 Ft megrendelések esetén Bács-Kiskun, Győr-Moson-Sopron, Tolna, Veszprém megyék, valamint Miskolc és Siófok városok területére a házhoz-szállítás díja bruttó
9000 Ft, - 160 001-400 000 Ft megrendelések esetén az 5. szállítási körzetbe a házhoz-szállítás díja bruttó
7000 Ft, - 400 000 Ft fölötti megrendelések esetén az 5. szállítási körzetbe a szállítás
ingyenes.
6. szállítási körzet
- 0-80 000 Ft megrendelések esetén Baranya, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Somogy, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Vas, Zala megyék területére a házhoz-szállítás díja bruttó
14000 Ft, - 80 001-160 000 Ft megrendelések esetén Baranya, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Hajdú-Bihar, Somogy, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Vas, Zala megyék területére a házhoz-szállítás díja bruttó
10000 Ft, - 160 001-400 000 Ft megrendelések esetén a 6. szállítási körzetbe a házhoz-szállítás díja bruttó
8000 Ft, - 400 000 Ft fölötti megrendelések esetén a 6. szállítási körzetbe a szállítás
ingyenes.
Tehát, 400 000 Ft fölötti megrendelések esetén Magyarország teljes területére ingyenes a házhoz-szállítás.
- Külföld
Amennyiben külföldről érkezik megrendelés, egyéni mérlegelés szükséges, lépjen velünk kapcsolatba! Alapvetően az áru átadása magyarországi, egyeztetett helyszínen és időpontban történhet, ami az ide történő szállítás feltételeit tekintve megegyezik a magyarországi szállítások feltételeivel. A további szállítás a megrendelő feladata.
Szállítási mód/2:
Pick Pack Pont által szállítva, lakóhelyén vagy munkahelyéhez közel átvehetők termékeink.
Jelenleg dísznövények szállítására ilyen formában nincsen mód!
Kiszállítási idő: 2-8 nap
Szállítási díjak: a megrendelt termék súlyától függően bruttó
3100-5000 Ft-ig várható, mely a pénztári folyamat során konkrétan megjelenik (max. 20 kg lehet 1 db csomag súlya).
Szállítási mód/3:
FoxPost által szállítva csomagautomatába, melyek az ország egyre több pontján megtalálhatók.
Jelenleg dísznövények szállítására ilyen formában nincsen mód!
Kiszállítási idő: 2-8 nap
Szállítási díjak: a megrendelt termék súlyától függően bruttó
2300-4500 Ft-ig várható, mely a pénztári folyamat során konkrétan megjelenik (max. 20 kg lehet 1 db csomag súlya).
Szállítási mód/4:
Futárszolgálat (GLS, Sprinter, FoxPost, MPL) által, adott címre szállítva.
Díszfák szállítására ilyen formában nincsen mód.
Kiszállítási idő: 2-8 nap
Szállítási díjak: a megrendelt termék súlyától függően bruttó
3800-9000 Ft-ig várható, mely a pénztári folyamat során konkrétan megjelenik (max. 40 kg lehet 1 db csomag súlya).
A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
A termék visszaküldése
A terméket csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot igénylő mértékben használt, hiánytalan mennyiségi, állapotában vesszük vissza. A Fogyasztó az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
FONTOS: A megrendelt dísznövényeinket, igyekszünk kifogástalan állapotban biztosítani, mely állapot, a dísznövény jellegéből adódóan, kortól és az évszaktól függően különböző lehet. Átvételkor a dísznövényeinket teljes valójában láthatja, nem becsomagolva találkozik velük, ezért el tudja dönteni, hogy elvárásainak megfelelnek-e! Amennyiben nem, javasoljuk, hogy ne vegye át azokat, mivel a dísznövényekre nem vonatkozik az elállási jog, a későbbi viták elkerülése érdekében inkább tegyen így, cégünk ezt a lehetőséget biztosítja!
Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés, írásban megkötöttnek minősül. A rendelés tényét rögzítjük, utólag hozzáférhető lesz.
Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
Webáruházunkban, a Fogyasztó (az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje, továbbiakban „Fogyasztó”) a szerződéstől tizennégy munkanapon belül indokolás nélkül elállhat, ebben az esetben a Fogyasztó legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül köteles a terméket visszajuttatnia a vállalkozásunk részére. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő tizennégy napon belül visszatéríteni. A lemondási nyilatkozatot a számlához mellékeljük, valamint ide kattintva is letölthető.
(A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja Önnek, hanem a termék szemrevételezésének lehetőségét, így az esetleges használatból eredő értékcsökkenésért a Fogyasztó anyagi felelősséggel tartozik, melyet cégünk érvényesíthet!)
Amennyiben cégünk, a Zöldvilág.infó Kft., mint Eladó, az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
Elállási jog gyakorlásának a menete:
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:
Postázásai cím: Zöldvilág.infó Kft. HU-2200 Monor, Laposhegy-Szürkebarát dűlő 10853 hrsz.
Email cím: webiroda@zoldvilag.info.hu
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14-dik nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Természetesen a Fogyasztó, a szerződés megkötésének a napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát!
Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailben értesítés esetén az email küldésének idejét vesszük figyelembe.
A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve, ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az Eladó elállási jog gyakorlása esetén nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszaszállítási költségét, így az a Fogyasztót terheli. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. Az Eladó jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Az Eladó a visszatérítés során az eredeti ügylet folyamán alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztó semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Több termék adás-vételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darabnak a kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.
Az értékesítő követelheti az áru, nem rendeltetésszerű használatából eredő, kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Jogszabálytár honlapjáról.
Termékválasztékunk közül a NÖVÉNYEKRE - jellegüknél fogva - a rendelet 29. § d pontja vonatkozik. Ez alapján e termékek esetében a Vevők nem gyakorolhatják elállási jogukat. Cégünk által kiszállított és elültetett növények esetében szolgáltatást nyújtunk, amire a rendelet 29. § a pontja is vonatkozik, aminek megfelelően az időben teljesített szolgáltatás esetén szintén nem érvényesül az elállási jog.
(Országosan szállítunk, ültetünk. Az ültetéshez mi adjuk a tápanyag-dús, megfelelő minőségű virágföldet, ez az ültetéshez jár!
Az ültetés nem tartalmazza a területen meglévő, elöregedett dísznövények eltávolítását, nem tartalmaz tereprendezést, sem talaj-előkészítést. Nem vonatkozik geotextiliával fedett területek beültetésére. Továbbá, balkonládákba ültetett dísznövények esetén, nem tartalmazza a balkonládák feltöltéséhez szükséges termőföld és komposztált marhatrágya mennyiségét. Az említett munkák elvégzését térítés ellenében végezzük, csakis előzetes egyeztetés alapján!! Az ültetés lehetőségét, csak normál kerti talajon tudjuk biztosítani, amennyiben sziklás, köves körülmények közé kéri a megrendelt dísznövények elültetését, úgy egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal, az ültetés díjazásáról.)
Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!
Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének megtörténtéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról és a teljesítés megkezdéséről. Ezután már csak személyesen vagy az "Ügyfélszolgálat" vagy a "Kapcsolat" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor:
ugyfelszolgalat@zoldvilag.info.hu
Információ: +36 70 606 9120 mobilszámon
Garanciális feltételek
HIVATALOS MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk (151/2003 kormányrendelet)!
Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják Önnek. Így Ön élvezheti a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a típusú garancia biztosítja, hogy szükség esetén, készülékét a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni, ha a szakszerviz úgy dönt!
Kellékszavatosság
Ön a Zöldvilág.infó Kft. Kft. hibás teljesítése esetén a Zöldvilág.infó Kft. vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A vevő fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági igényét már nem tudja érvényesíteni. A Vevő a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vevő köteles az áttérés költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Zöldvilág.infó Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő eldöntheti, hogy a korábban ismertetett Kellékszavatossági jogot vagy a Termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vevő e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén a Zöldvilág.infó Kft. vállalkozás a 151/2003 (IX.22.) kormányrendelet alapján,
illetve a szavatosság és jótállás szabályai a 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendeletben foglaltak alapján 2021-ben a következők szerint módosul:
A jelenlegi szabályozást felváltja az úgynevezett sávos jótállás mely következtében a termék ára befolyásolja a termékre vonatkozó kötelező jótállási idő intervallumot.
· 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
· 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
· 250 000 forint eladási ár felett három év
A kormányrendelet egyértelműsíti, hogy ha 15 napon belül nem javítható a termék, akkor erről tájékoztatni kell a fogyasztót. Ha három javítás után negyedik alkalommal ismét meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, akkor a vállalkozás köteles lesz cserélni azt. Bevezetésre kerül az e-jótállási jegy, melyet a vállalkozás a legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsájtani.
A Zöldvilág.infó Kft. vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok az Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére, illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére, sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét a Zöldvilág.infó Kft. vállalkozás köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:
• Dísznövény Webáruház: http://www.disznovenywebaruhaz.hu/Garancialis_hibajegy
• Telefon: +36 70 606 9120
• E-mail: ugyfelszolgalat@zoldvilag.info.hu
A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
- A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel
- A nyugta vagy számla egy példánya
- A cégünk által kiállított jótállási jegy
- A termékhez gyárilag mellékelt GYÁRI GARANCIA JEGY (amennyiben átadtunk ilyet, ha nem akkor az előzőkben felsoroltak szükségesek)
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!
A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt. A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek stb.) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:
Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.
Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.
Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.
A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt Önnek átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
Portósan küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A garanciális visszajuttatás, és a bevizsgálás költségeit minden esetben a vásárló állja, természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a webáruház utólag megtéríti a szállítás, és a bevizsgálás költségét.
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.
Amennyiben a szavatossági, vagy jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási vagy szavatossági ideje iránt érdeklődjön telefonon az ügyfélszolgálaton.
Vevőink természetesen gyakorolhatják a 14 munkanapos elállási jogukat, amit a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről szabályoz. Az elállási jog fogyasztóinkra vonatkozik, fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
FONTOS!
Termékválasztékunk közül a NÖVÉNYEKRE - jellegüknél fogva - a rendelet 29. § d pontja vonatkozik. Ez alapján e termékek esetében a Vevők nem gyakorolhatják elállási jogukat, mivel a növények romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek minősülnek, melyekkel kapcsolatban az elállási jog gyakorlása kizárt. Webáruházunkban megvásárolható, kiegészítő termékek (kertészeti eszközök, kerti díszek, stb...) vonatkozásában, Ön az elállási jogát természetesen gyakorolhatja.
Cégünk által kiszállított és elültetett növények esetében szolgáltatást nyújtunk, amire a rendelet 29. § a pontja is vonatkozik, aminek megfelelően az időben teljesített szolgáltatás esetén szintén nem érvényesül az elállási jog.
Cégünk által ültetett dísznövényekre ugyanakkor eredési garanciát biztosítunk, ami 3 hónapot jelent.
Információ: webiroda@zoldvilag.info.hu | mobil: +36 70 606 9120
Panaszügyintézési és jogérvényesítési elérhetőségek ismertetése
Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: 2200 Monor, Szürkebarát dűlő 10853.
Telefonszám: + 36 70 606 9120
Email cím: ugyfelszolgalat@zoldvilag.info.hu
• Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 1 391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
• Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogutódja 2017.01.01-től)
Cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Levelezési cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Központi postafiók: 1440 Budapest, Pf.: 1
Központi telefonszám: +36 1 795 1700
Faxszám: +36 1 795 0697
• Fogyasztóvédelmi ügyekben másodfokú, országos illetékességű hatóság elérhetőségei
Felügyelőség neve: Pest Megyei Kormányhivatal
Felügyelőség székhelyének postai címe: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Felügyelőség telefonszáma: +36 30 940-7039
Felügyelőség e-mail címe: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
• Területileg illetékes, fogyasztóvédelmi elsőfokú hatóság 197 járási hivatala
http://jarasinfo.gov.hu/ címen található
• A szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei
Békéltető testület neve: Pest Vármegyei Békéltető Testület
Békéltető testület székhelyének postai címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. 4. emelet 2
Békéltető testület telefonszáma: +36 1 792 7881
Békéltető testület e-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu
(A békéltető testület a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás). Ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart.
Az online meghallgatás esetén a meghallgatásra kerülő személy személyazonosságát az eljáró tanács elnöke állapítja meg. Az online meghallgatás útján meghallgatásra kerülő személy személyazonosságának igazolása:
a) az általa a személyazonosságának és lakcímének igazolása érdekében rendelkezésre bocsátott adatai alapján és
b) a személyazonosságának igazolására alkalmas hatósági igazolványának bemutatásával történik.
Kötelező alávetés:
A 200.000 forintot meg nem haladó ügyértékű eljárásokban akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hoz majd a testület,
ha a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a fogyasztó kérelme megalapozott.
Mindez azt jelenti a fogyasztó számára, hogy amennyiben a webáruház nem tesz eleget a határozatban foglaltaknak, abban az esetben a Fogyasztó kérheti a bíróságtól, hogy a határozatot végrehajtási záradékkal lássák el. Ezt követően pedig végrehajtási eljárást kezdeményezhet a Fogyasztó a vállalkozást üzemeltető webshoppal szemben. A kötelezést tartalmazó határozat tehát egy azonnal végrehajtható határozat lesz, amely így már a webáruház együttműködése nélkül is végrehajthatóvá válik.
Költségviselés:
Az eljárás költségét kötelezést tartalmazó határozat esetén az a vállalkozás viseli, amelynek terhére a tanács az ügyet eldöntötte. Abban az esetben, ha a fogyasztó kérelmét elutasítják a felek viselik a saját költségüket, tehát a fogyasztónak a vállalkozás költségeit nem kell megfizetnie egyik esetben sem.
Visszajelzés a végrehajtásról:
A vállalkozásnak 2024. január 1-től egy fontos új kötelezettsége lesz: 15 napon belül visszajelzést kell adnia a békéltető testület felé a döntés végrehajtásáról, ha ezt a vállalkozás elmulasztja, akkor kötelezően bírságot szab ki a fogyasztóvédelmi hatóság.
A vállalkozás a határozattal jóváhagyott egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat végrehajtásáról vagy az ajánlásban foglaltak követésének teljesítéséről értesíti a békéltető testületet a határozatban, vagy ajánlásban foglalt határidő lejártát követő tizenöt napon belül.
A fogyasztóvédelmi hatóság bírságot szab ki, ha a vállalkozás megsérti a békéltető testületi eljárásban fennálló tájékoztatási kötelezettségét.)
Zöldvilág.infó Kft.
| Cg.13-09-181509 |
2200 Monor, Szürkebarát dűlő 10853.
+36 70 606 9120
| Az ÁSZF letöltése PDF formátumban |